Taufiq Story

Malang Naseb Aku !

oke pembace pembace skalian
ari ni aku dh dpt idea nk tulis pe (!)
pagi td aku gi pepustakaan
lepas je aku masok pustakaan tu aku dudok di meje yg 
paling dekat dgn bathroom/toilet
hahahah sje senang sket
aku un gi lah belek belek rak buku sains ngn math
aku jmpe buku "the projek math" pastu cepat cepat aku amik
lepas je aku amik buku tu 
aku tros dudok kat meje dan aku tebelek belek mukesurat yg 
ade kat buku tu dan aku pon dpt ape yg aku nk
pastu aku un buat lha latihan skjap

mase aku tnga buat latihan tu 
aku rase cm ade owng tga tgok aku lha
aku tataw sape 
aku pon pusing kanan aku tgok ade pompuan yg tenga
amik gmba aku smbil begelak ketawe ngn kwn kwn die
ade yg siap senyum smpai ke telinge lagi
aku pon dgn segere nye pusing balek pastu aku lari pegi kat rak buku sains

diorang kate mase aku lari tu
 "lha die dah lari ! weyh jom gi keja die ! cpt lagi bnyk kite amik gmba die lagi cepat kite bole bla dari sini !"


lepas je aku denga diorang ckp cmtu aku un cepat cepat 
lari (!)
aku pon kelua senyap senyap 
sebelom aku lari aku letak balek buku projek math tu
melepas aku nk buat latihan bnyk bnyk (!)

aku dgn pantas kelua dari pepustakaan tu pastu
aku lari pegi kat bilik ketue dorm 
syafiq tnye aku 
"oyt kate nk gi pustakaan (!) aku tgok ko mcm baru balek marathon nie apsal (?)
lepas je syafiq tnye cmtu aku pon pegi amik air botol pastu
aku minom air tu smapi abes
syafiq kate 
:"woi ko td marathon bape jaoh (?) 100 meter (?) 200 meter (?) ke 1000 meter (?)
aku un ta ckp ape ape pastu aku tros dok kat atas sofa
and aku lepas kan satu keluhan yg panjang
aku pon kate "ta de ape ape td aku baru jmpe ngn bigfoot (!) tu lha aku penat (!)


syafiq pon geleng je (!)
aku pontros baring kat atas sofa dan aku tetido
lepas je aku bgon syafiq tnga tido kat atas sofa lgi satu aku un cepat cepat gi amik laptop koz aku nk tulih sal nie 
aku rase nie je kowt (!)


BUBYE (!)

No comments:

Post a Comment